tirsdag den 19. april 2011

Sildetur til Virksund..

Jeg er havnet i et lille dilemma, for kan jeg beholde navnet nulturen, når jeg nu har fanget fisk? Nuvel, det er sild, og kunsten ved at fange sild, er vel nærmest at kunne ramme vandet.
Efter et par ture til Virksund af kortere varighed, uden fisk, sagde rygtet at man bare skulle stå tidligt op. Så vækkeuret ringede 0530 og afsted var jeg.
Der var overraskende mange pensionister ude og fiske, men de har vel problemer med at sove, og for meget fritid, for der var fyldt op.
Jeg fik åbenbart en mindre god plads, for blot 50 meter fra hvor jeg stod, blev sildene skovlet ind, og jeg kunne så nuppe en enkelt eller tre, i ny og næ. Først da jeg skiftede forfang til noget med lidt mere flash, skete der noget.
!7 sild kunne det blive til, og det er selvfølgelig ikke mange, men det er til gengæld nok! Så i aften står den på grillet sild, med peberod/persille sauce, samt kartofler og salat. Og ikke nok med det, der er klargjort til saltning og efterfølgende røgning i morgen.

Dagens konklusion må iøvrigt være at jeg er et b-menneske, jeg er stadigvæk ikke god til at stå tidligt op!

Go´ Påske til de af jer der tror på det, god ferie til resten.

1 kommentar:

  1. Det skal iøvrigt siges, at jeg dagen efter, havde stort held med at lade den første fisk der bider blive siddende på kort tid. For når der først er en på, tiltrækker det vist flere. Derved var der ofte 2 eller flere sild på forfanget når man så trak ind. Og alle blev kroget i munden. Så dag to ved Virksund kastede yderligt 28 fine sild af sig.

    SvarSlet