mandag den 6. juni 2011

Hejlskov, Limfjorden.

Så blev det mandag, og for at undgå at se på Jamie Oliver, valgte jeg at tage på fisketur. Efter at have luret på dmi og på www.justonemorecast.dk, faldt valget på Hejlskov ved Limfjorden, cirka 50 minutters kørsel herfra.

Pladsen var ikke helt let at finde frem til, men efter at have vendt bilen et par gange, fandt jeg den rigtige p-plads, og fik rigget grejet til. I dag stod den på flue, med en brendas mor bundet på spidsen af forfanget.
Strækket er ret varieret mellem store områder med ålegræs og store bare pletter med sand.

Udover at se en ræv på aftenstur langs kysten og en håndfuld små isinger, var der ikke meget at komme efter. Jeg havde nok forventet at mærke til en hornfisk eller tre, med de store områder med ålegræs. Men nej, de glimrede ved deres fravær.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op, for at få en hæderlig fisk på krogen, men vedholdenhed, må vel for pokker betale sig, før eller siden (med mit held, bliver det nok siden) Nu skal der lige overståes en eksamen på torsdag ( i statistik for biologer, ikke let for en humanist som jeg)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar