tirsdag den 31. maj 2011

Aftenstur til Kalø.

Nu har det jo flere gange ikke været muligt, at få nogle af de næbbede i tale, men i går aftes lykkedes det endeligt.

Efter at have kigget på både fangster.dk, fisketips.dk og andre steder, besluttede jeg mig for at prøve lykken på djursland. Jeg holder meget af området ved Kalø og når man så samtidig er arkæologi studerende, så er det jo oplagt (det samme med Ertebølle) at fiske der.

Jeg startede inde i vigen, men regnede som sådan ikke med at fange noget der, så efter cirka en times tid, gik jeg over til det lille rev på østsiden af halvøen. Her var der hurtigt kontakt til fisk, i form af hornfisk, der villigt, men ikke særligt effektivt angreb en lille kobberbasse.

Efter et skift af agn til et blåligt toby, med enkeltkrog og silketråd, fik jeg hurtigt to pæne fisk på land. Derefter døde fiskeriet ud, i takt med at solen gik ned bag Vosnæs.
Vinden var frisk fra øst og der var meget lavvandet da jeg kom frem til Kalø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar