mandag den 21. februar 2011

Føns Vig. Fyn.

Idag var der afdelingsmøde hvor jeg læser, og da vi var tidligt færdige, var der jo tid til at kommer ud og få lidt frisk luft. Efter at have nærlæst både DMI og havørredguiden til Fyn, faldt valget egentlig på Gamborg Fjord, som er et område jeg længe har holdt øje med.

Men ak! der var lukket af is, i den inderste del af fjorden, og jeg havde ikke tid til at gå ud til nogle af de mere yderligt liggende pladser. Så det endte med at jeg kørte lidt længere mod syd, og til Føns Vig. Vinden kom med 6-8 m/s fra syd-vest, så jeg havde vinden i ryggen og fra venstre, hvilket jo passer mig fint. For inden af linen sad den lille hjemmebundne brandon flue str. 6 og en rustfarvet "rustbasse" som ophænger. Kastene gik fint, godt hjulpet af vinden, men det blev dog ikke til fisk eller hug. Det har jeg stadig til gode på Fyn (og resten af verden for den sags skyld) i alt fald, når man taler fluefiskeri.

Der har dog været nogle få lyspunkter. Dels var det, trods den bidende kulde, dejligt at være afsted og få luftet grejet. Og dels holdt mine waders tætte, så lapningen med Liquisole er lykkedes godt. Dejligt endeligt at være ude og fiske uden af få våde tæer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar