torsdag den 3. februar 2011

Vejlby Skov, Fyn.

Egentlig er det årets tredje tur, der har forinden idag været to turer til kysten syd for Århus, både Mariendal og lidt forskellige pladser omkring Horsens og Vejle. Ingen af de to turer kastede fisk af sig, men der det blev da til et enkelt hug, ved Fakkegrav ved Vejle.

Nå! tilbage til i dag. Jeg havde en meget kort forelæsning i Odense, og tænkte at jeg da kunne tage en fiskestang med og prøve noget af det fynske vand. Grundet blæsten, og de tilfrosne fjorde valgte jeg Vejlby Skov ved Båring Vig. Det skulle selvfølgelig ikke være let, så jeg satsede på fluestangen, hvilket sikkert er en fejl. Jeg havde lappet mine waders til i dag, de var selvfølgelig utætte ved bagdelen, så det ligene at jeg havde lækket lidt, når man kom på land og ud af wadersne. Den gode nyhed var at min lapning duede, til gengæld var venstre støvle blevet utæt i mellemtiden.

Hurra for det!

For enden af linen sad en hjemmebundet Brandon flue, jeg har store forhåbninger til, Dels fordi jeg selv har bundet den, og dels fordi den med sit hvide/hot-pinke punk udseende burde være sagen for enhver træg havørred. Sådan skulle det dog ikke være i dag, da der hverken blev set eller mærket fisk.
Vinden snød mig meget. Det blæste fra vest, men så snart jeg var i vandet kom vinden så fra syd = min højre side, der ikke harmonerer med fluekastet.

Selve pladsen ser fin ud, med en varieret bund, der dog går over og bliver en kedelig sandbund jo længere mod nord jeg kom. Jeg tænker at jeg skal tilbage hertil og prøve lykken efter fladfisk.

Konklusionen er i alt fald, at det er svært at styre kastet når man har vind i ryggen og fra højre med 10m/s, men at pladsen nok skal prøves igen, når vinden er lidt mere samarbejdsvillig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar