søndag den 6. februar 2011

Ørnereden og Fløjstrup, Østjylland

Så blev det søndag og tid til endnu en tur til kysten. I dag gik turen til Ørnereden og senere til Fløjstrup strand, syd for Århus.
Vi var to mand afsted og som sædvanlig blev det en tur uden fisk. Vejret var faktisk rigtigt fint, en let vind fra vest, der dog ikke kunne mærkes idet man på begge pladser står i læ. Der var ingen nedbør, og skulle man virkelig finde noget at brokke sig over, skulle det være det meget stille vand, og den lappedykker der svømmede rundt 80 meter ude og åd sig fed i små fisk.

Ørnereden kendetegnes ved de små stenhøfter og en ensartet sandbund med spredte klatter af bevoksning. Tidligere har pladsen kunne give fisk, men ak, ikke i dag. Som Vejlby skov på Fyn, er der sikkert bedre at satse på de flade her.
Efter et par timers fiskeri, blev vi enige om at der skulle en anden plads til, og voila, 10 minutter senere er vi ved Fløjstrup Strand, her burde forholdene være bedre, med flere dybe badekar. Men nej, heller ikke her var der fisk at se eller mærke. til gengæld var der enormt mange ude og nyde naturen sammen med hunde og heste, og med det gode vejr, var turen ikke helt forgæves.

Ligesom sidst var det fluestangen der blev luftet, med en hjemmebundet brandonflue på forfanget. Det var tredje gang jeg havde min "nye" stang med, en A.Jensen AHT #8, der kombineret med et intermediate skydehoved fra Lawson, bare bliver bedre og bedre for hver tur.

Dagens konklusion må være at lappedykkere, er bedre til at fiske end mig, men de skal jo så også leve af det. Sådan et pres har jeg heldigvis ikke hængende over mig.. Udover de evindelige kommentarer om hvornår jeg har tænkt mig at fange noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar