mandag den 21. marts 2011

Ud i det gode vejr. Lossepladsen i Odense fjord, Røjle klint og Ibæk ved Vejle.

Efter endt afdelingsmøde, skulle det gode vejr, og den mindre gode vind nydes, ved de fynske kyster.

Efter at have læst flere fangstrapporter fra Odense fjord, helt præcis Lossepladsen, var det jo oplagt at prøve pladsen af. Desværre var jeg ikke den eneste der havde fået den ide. Som sådan har jeg intet imod lidt selvskab på fiskepladsen, men det her var jo fjollet. Det var jo nærmest som at være i Hvide Sande til sildefestival. Samtidig var bunden "spændende" at gå på. Man skulle ikke stå det samme sted flere minutter, hvis man da gerne ville videre.

Jeg havde frygtet at vandet her ville være brunt som man har set det rundt i landet, grundet alge opblomstring. Men som man kan se, var det ikke tilfældet ved Lossepladsen, eller nogle af de andre pladser jeg prøvede for den sags skyld.

Efter at havde stået i stampe ved lossepladsen en times tid i strid sidevind (fra højre selvfølgelig) Besluttede jeg mig for at prøve en anden plads af. Valget faldt på Røjle klint ved Middelfart, vinden havde dog ændret retning så her drillede det igen, denne gang dog fra venstre. Her var ingen selskab, men tilsyneladende heller ingen fisk. Der var hverken nap eller hug, så efter en god times fiskeri, vendte jeg snuden hjemad.

Når man køre fra Fyn, mod det midtjydske, køre man jo forbi Vejle. Umiddelbart neden for vejlebroen finder man Ibæk strandvej, og når jeg nu var på hjul og havde stængerne med i bilen, kunne man jo lige tage den sidste time der. Vandet var egentlig rimeligt klart, og vind og vejr fint. Men heller ikke her var der noget at komme efter. Der var flere andre ude og dyppe snøren her, og de fangede lige så meget som jeg. Ingenting!

Grejet har været det samme hele dagen. Bombarda, med en pattegris og en kobberbasse som ophænger. Jeg ville helst have luftet AHT-eren, men jeg er altså ikke gode venner med vinden.
Jeg ved snart ikke hvad dagens konklusion skal være. Jeg har forsøgt at være mobil, både på fiskepladsen og sådan rent geografisk. Fluerne burde være fine, både til pladserne og årstiden (her kommer jeg i tanke om, at jeg faktisk brugte en børsteormsimitation ved Lossepladsen). Så jeg har gjort et ihærdigt forsøg, heldet var vist bare ikke med mig idag. (Det er vel en konklusion?)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar